tisdag 12 april 2011

Hail Mary

Jag är inte katolik, snarare "pingis"!

Men jag ska ändå pryda mitt hus med denna vackra Madonnafigur. Och just nu känns det som om man ibland vill utbrista "Heliga Maria, giv mig styrka!", så det kanske passar ;) 

 


Det var lääänge sedan jag bloggade nu! Och NEJ, jag har inte dött i någon tragisk flyttolycka, som en vän erbjöd som förklaring till mitt uteblivna bloggande! Flytten gick bara fint, vi körde allt på en dag och avslutade den resterande städningen dagen efter - snabbt och effektivt. Stort tack till alla som var med och hjälpte till, ni är alltid välkomna på fika! 

Nej, mestadels beror avsaknaden av blogginlägg på att vi inte haft tillgång till internet på ett tag. Inte haft tid för den delen heller, tyvärr. Men sen förra veckan är både bredband och telefoni "up and running", så nu kan man inte skylla på det. Från och med nu beror uteblivet bloggande enbart på lathet ;)

Vi bor för tillfället i ett ordnat kaos - uppackningen går långsamt, mestadels för att man nu känner av mysfaktorns baksida. "Snetak" i all ära, men vart ska man ställa alla saker??? Förvaringsutrymmena i vårt hus är minimala, så innan den slutliga uppackningen kan ske måste detta lösas. Förmodligen med några extra skåp i tvättstugan. Det gäller att vara påhittig, fler bilder på det kommer senare! Just nu får man helt enkelt glädjas över det lilla, som sovrummet och mitt "Farmorsskåp" t.ex.



Sängen, som tillslut efter mycket om och men, blev en verklighet kommer från Mio.




Detta underbara skåp - "Farmorsskåpet" -  är min mammas, men har alltid stått hemma hos Farmor och Farfar. Nu står det hemma hos mig, härligt rustikt, gammalt och slitet! Det fungerar nu som förvaringsutrymme för dukar, gardiner, smycken... Det enda som fattas är "Tomten"(!) som ska stå i ett av sidogömmorna. Hm, fundersam?! Stay tuned!




Min vision var att ha pelargoner i hela huset - vackert och lantligt. Jag fick min vison besannad bokstavligen talat då verkligen HELA HUSET är fullt av pelargoner!





Denna vackra och miljövänliga dammvippa av strutsfjädrar är inte bara effektiv utan även dekorativ! Jag köpte min online på Thorstorps Gård.





Var inne i stan en sväng igår och fyndade sängkläder från Beach House för halva priset(!), ett örngott och ett påslakan, får bli till B's säng. Underbart mjukt, skönt jersey att sova i - vardagslyx!


Så, från denna stund tar vi nya tag, jag är officiellt tillbaka i bloggvärlden, you can count me in!



XXX



/K

4 kommentarer:

  1. Heliga Maria kommer att skydda ert hus. Vi har en i färg, på våran balkong här. :-) Den var min Mammas då hon levde.

    Vackra saker o ting du har. Jag måste få Simon och Tomas här hemma hos oss för vi behöver en svensk "look" på vårt amerikanskt lägenhet!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan godingen.. som jag har längtat efter ditt inlägg, hoppas du kommer igång igen hihi!
    Tjusigt också hos er.. riiiiiktigt nice..
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Heather:

    Bjud mig på en resa över till staterna så kan jag pynta med Dalahästar och Midsommarstång hos er - så svenskt det kan bli ;)

    SvaraRadera
  4. Katja:

    Tack ^_^ Det blir lite sporadiskt emellanåt, men nu ska jag försöka rulla igång igen :D

    SvaraRadera

Be nice and be true ;)