fredag 18 mars 2011

Det ena, det andra och det tredje...

Nu börjar man tröttna lite på allt renoverande, alla beslut som ska tas. Toaletter, handfat, färger, det ena, det andra och det tredje... *suck*

Jag har varit ute och målat hela veckan, hallen har varit mitt projekt. Om jag är trött nu så tycker jag mer synd om min man. Stackars T, som går upp halv fem, åker och jobbar, åker ut till huset och sedan åker hem samtidigt som mig vid tio på kvällarna. Dessutom hade han och svärfar över tolv timmars arbetsdagar hela förra veckan. Det är ingen dans på rosor att köpa hus...

Samtidigt så börjar huset kännas som "hemma". Det märkte jag i slutet av förra veckan när man får en sån där känsla av att man inte vill åka hem utan vill dröja kvar lite i huset och strosa genom de olika rummen, dra handen över väggpanelen i köket, kika ut genom sovrumsfönstret och fantisera om hur man ska möblera.


Hallen - mitt projekt



Tre omgångar med målning so far, och idag gör snälla svärmor den sista behandlingen!



Tvättstugan



Inväntar att mattan ska levereras så den kan läggas, sen ska väggarna målas.


Toaletten

Med tillhörande rörmokare!


Än så länge är det "bara" rördragning som gjorts.


Utvändigt är det en massa hål på ena husgaveln, "spännande" tyckte B.



Sovrum

Sovrummet, och vardagsrummet med för den delen, har fått fin parkett...

...som nu är övertäckt av skyddspapp. Dessutom har taklister kommit upp.



Jag återkommer med mer info när fler bilder finns. Stay tuned!



XXX



/K

1 kommentar:

  1. Hejsan hoppsan, spännande det där :O)

    Jättestort lycka till!

    SvaraRadera

Be nice and be true ;)