onsdag 2 mars 2011

"FÅR JAG INGEN FRUKOST??!!"

*Host-host...*

Vaknade i natt med världens feberfrossa. Kokar ihjäl! Ja, det är väl min vanliga tur. Och vi som får huset på fredag, dessutom har jag volontärarbete på lördag utan någon som kan hoppa in som avbytare :( Detta blir intressant... Hostar och väser som en ilsken katt!


B och jag har varit lediga idag. Stackarn, han har haft en fruktansvärd dag med sin sjuka mor! Det började med att jag inte kom upp ur sängen, så jag uppmanade B att knapra några Grissini-brödpinnar i väntan på att jag skulle få benen över sängkanten. Sen var det nästan dags för lunch så vi skippade frukost och gick direkt på den hemmagjorda lasangen från frysen. B - som är en väldig vän av ordning och reda - fick nära panik och utbrast: "FÅR JAG INGEN FRUKOST??!!"




Det är väl barar att knapra Ipren, sluka nån Sinova Forte, halsa lite hostmedicin och se glad ut antar jag ^_^



XXX



/K

4 kommentarer:

  1. Nääe, vilken liten kille du har :) Så fint ändå. Men va ont i hjärtat det måste göra när man inte kan vara "mamma" för stunden, utan bara en sjuk liten person som egentligen behöver bli omhändertagen. Men krya på dig Kristina och lycka till med flytten!! Kram/ amanda

    SvaraRadera
  2. Stackars B, ingen frukost! ;) Vi får hoppas att du blir frisk fort, så att ni kan börja flytta som planerat. Det löser sig säkert ska du se. Kram!

    SvaraRadera
  3. Amanda: Tack! Ja, man känner sig verkligen otillräcklig ibland. ^_^

    SvaraRadera
  4. Nilla: Ja, nu gäller det att hålla tummarna och kurera sig snabbt! Kram!

    SvaraRadera

Be nice and be true ;)